بررسی و تجزيه و تحليل رفتار مصرف کننده در اقتصاد اسلامی

مصرف بخش عمده ای از مباحث اقتصادی را به خود اختصاص داده است که اين خود حاکی از اهميت آن در عرصه ی اقتصاد است.يکی از مهمترين عوامل تاثير گذار در نحوه ی مصرف،درآمد است،از اين رواين مقاله تلاش دارد رفتار مصرف کننده را دراقتصاد اسلامی مورد بررسی قرار دهد.با توجه به اين که ملاک رفتار عقلايی در اقتصاد اسلامی،تطابق آن با معيارها و ارزش های اسلامی است،اين مقاله نشان می دهد که هدف مصرف کننده در جامعه ی اسلامی حداکثر کردن رضايت خداوند است.

نویسندگان: رضا اکبريان * ، غلامحسين محمودی
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى | دریافت: 1394/9/10 – پذیرش: 1394/9/10 – انتشار: 1394/9/10

دانلود کامل این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده