بانکداری الکترونیکی کارآمد یک ضرورت است

وظیفه بانکداران در دنیای رقابتی امروز نزدیک‌تر شدن به مشتریان و تنوع بخشی به راه­‌های ارتباطی با آن‌ها است. زیرا اهمیت مشتری و مشتری مداری امروز بر کسی پوشیده نیست. اما این راه‌ها باید مناسب و کارآمد باشد. همانند چرخه حیات محصول، کانال‌­های ارتباطی بانک‌ها با مردم نیز بعد از مدتی می‌تواند با کانال­‌های دیگری جایگزین شود، به همین دلیل ضرورت نو­آوری همیشه وجود دارد.

بانک‌ها همه افراد را نمی‌توانند با روش­‌های واحدی پاسخگو باشند، لذا یکی از راه­‌های تنوع دادن و کاربر محور کردن ارتباط با مردم استفاده از بانکداری الکترونیکی است.

  بانکداری الکترونیکی می‌تواند با سبک سازی فعالیت‌­های عملیاتی بانک‌ها، آن‌ها را در تغییرات و رسیدن به اهدافشان یاری رساند، همچنین تعداد زیادی از افراد بعد از ساعات اداری نیاز به خدمات بانک‌ها دارند. لذا بانکداری الکترونیکی می‌تواند با ارائه خدمات، هم مشتری و هم سود بانک‌ها را حفظ کند.

 بانکداری الکترونیکی باعث آسان و سریع شدن تبادلات مالی مشتریان می‌شود که از این راه باعث افزایش خدمات­دهی مالی بانک‌ها و برند سازی و معروفیت بیشتر بانک‌ها می‌شود. اما در این راه توجه به چند مسئله حائز اهمیت است.

بانکداران برای گسترش بانکداری الکترونیکی باید با امکانات مشتریان و هم­چنین زیرساخت‌های کشور آشنایی لازم را داشته باشند و با توجه به آن‌ها، ظرفیت و کیفیت کانال­‌ها را در نظر بگیرند، به دلیل اینکه کیفیت طبق انتظارات مشتری تعریف می‌شود و نمی‌تواند معیار مشخص و ثابتی داشته باشد، درنتیجه مشتریان تعریف متفاوتی از خدمات خوب دارتد.

این بسیار مهم است که مشتریان بانک‌ها به راحتی بتوانند از بانکداری الکترونیکی استفاده کنند و نباید در ارتباطات خود با بانک با مشکل استفاده و کارآمدی مواجه شوند. در غیر این صورت مشتری درمورد آن احساس منفی پیدا می‌کند و احتمال استفاده دوباره از آن کاهش می‌یابد ونیز باعث کاهش اعتماد می‌شود.

می‌توان با قاطعیت گفت که وقتی بانکی، بانکداری الکترونیکی ناکارآمدی ارائه می‌کند، خودش زمینه نارضایتی مشتری را فراهم می‌کند.

   در نتیجه انواع بانکداری الکترونیکی باید با توجه به اطلاعات و داده‌­های موجود درباره افراد استفاده­کننده از آن‌ها پیاده سازی شوند و باید کانال‌­های مختلف آن همراه با کارآمدی ایجاد شوند. این نوآوری بایستی در کل بخش­‌ها و فرایند­های سیستم بانکی جریان یابد تا اثربخشی قابل توجهی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده