احتمال حذف خریدهای خرد و شارِژ موبایل از لیست خدمات PSPها/ ارائه ریزمبادلات پایانه‌های فروش برای فروشندگان تا پایان سال

و ارزش افزوده چندانی ندارد را بر روی سیستم همراه اول منتقل کند. IL]KDKارائه ریزمبادلات (صورتحساب) پایانه‌های فروش برای فروشندگان تا پایان سال اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مدیرکل فن‌آوری اطلاعات بانک مرکزی خبر داد: در شاپرک یکی از طرح‌های مهم ما که تا پایان سال اجرایی می‌شود ارائه ریزمبادلات (صورتحساب) پایانه‌های فروش برای فروشندگان است.

ناصر حکیمی – مدیر کل فن‌آوری اطلاعات بانک مرکزی_ در گفت‌و‌گو با ایسنا با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر در شاپرک در هفت مرحله این صورت حساب انجام می‌شود که بنا به درخواست فروشندگان برای دریافت ریز مبادلات این خدمت را ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت ترافیک یکی از فعالیت‌ها و اقدامات مهم ما خواهد بود، گفت: درصددیم بخشی از پرداخت‌هایی که مربوط به خرید شارژ یا خرید‌های ریز می‌شود که البته تعداد زیادی از تراکنش‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و ارزش افزوده چندانی برای ما ندارد با هماهنگی و همکاری اپراتور‌های تلفن همراه آن را بر روی سیستم همراه اول ببریم.

حکیمی همچنین خبر داد: امیدواریم با گرفتن مصوبه مورد نیاز در صورت ایجاد مغایرت و محروم‌ماندن صاحب حساب از پولش بتوانیم درصد جبرانی با توجه به زمان و مبلغ برای مشتریان در نظر بگیریم.

او با بیان این‌که اسفند‌ماه برای سیستم‌های پرداخت یکی از ماه‌های پرتراکم محسوب می‌شود، گفت: خوشبختانه تغییرات وسیعی که به لحاظ سیستمی و مدیریت سامانه‌ها صورت گرفته تا الان جواب داده و امیدواریم تا پایان سال اختلالی در عملکرد‌ها نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که متوسط تعداد تراکنش‌هایی که ما تا الان نسبت به سال گذشته داشتیم، 70 تا 75 درصد رشد داشته پیش‌بینی کرد که تا پایان اسفند‌ماه موج افزایش تراکنش‌های دیگری را در راه داشته باشیم که این امر به خاطر پرداخت یارانه‌ها و پس از آن پرداخت حقوق است، بنابراین آمادگی کامل در سامانه‌ها در بهمن‌ماه به لحاظ سیستمی و مدیریت انجام شده تا در صورتی که اختلالی اتفاق بیفتد به سرعت برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده