واعظی : توسعه اینترنت در روستا ها با کمک شبکه ابری

فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در روستاها توسط پست بانک ایران در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و مرزنشینان به شهرها اس و وظیفه آن خرده‌بانکداری است و قصد رقابت با سایر بانک‌ها را هم ندارد.

وی افزود: توسعه اینترنت در روستاها بایستی منجر به افزایش شاخص‌ها از جمله آموزش و سلامت الکترونیکی در این مناطق شود.

واعظی اظهارداشت: درصدد هستیم دیتاسنترهای سراسر کشور را در قالب شبکه‌ای ابری به یکدیگر متصل کنیم تا تمامی روستاها و شهرهای کشور دسترسی به اطلاعات را با سرعتی یکسان داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه اینترنت در روستاها عنوان کرد: 8 هزار روستا را درسال گذشته به اینترنت متصل کردیم و طبق برنامه 25 هزار روستای بالای 20 خانوار نیز تا پایان امسال به این شبکه متصل شده و از اینترنت بهره‌مند خواهند شد

وی با اشاره به اینکه توسعه خدمات الکترونیک در روستاها هدف USO است تصریح کرد: سال گذشته 2 هزار و 400 میلیارد ریال برای توسعه روستاها هزینه کردیم که این رقم امسال به 3 هزار و 34 میلیارد ریال می‌رسد.

سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در این همایش ضمن تأکید بر توسعه خدمات بانکی در مناطق روستائی با ارائه تسهیلات مناسب به روستائیان به نقش پست بانک ایران در این بخش اشاره کرد و گفت: این بانک با تغییر نام خود به بانک توسعه روستائی می‌تواند کانون نقش‌آفرینی در ارائه هرچه بیشتر خدمات به روستاییان باشد.

وی با اشاره به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در روستاهای کشور گفت: توسعه ICT روستائی توان اقتصادی روستاها را افزایش می‌دهد و این برای تحقق توسعه در کشور یک ضرورت است.

همچنین علی‌اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در این همایش در بخشی از سخنان خود ضمن حمایت از دفاتر ICT روستائی گفت: بازسازی و تعمیر 400 دفتر در روستاها، تهیه و تجهیزات موردنیاز برای اتصال به شبکه اینترانت در 2000 دفتر ICT روستائی و تجهیز 1500 دفتر ICT روستائی برای ارائه خدمات پست بانک ایران از مهمترین حمایت‌هائی است که در راستای پیاده‌سازی اهداف طرح USO انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: دست ما برای اختصاص اعتبارات لازم به طرح‌های ICT روستائی باز است و هرآنچه طبق USO الزام شده باشد را مهیا می‌نمائیم.

گفتنی است: همایش مذکور با حضور معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون وی، استانداران، رؤسای سازمان‌ها و مدیران عامل شرکت‌های وابسته به این وزارتخانه، برخی از استادان دانشگاه‌ها و مسئولان کشوری، متخصصان، فعالان و کارشناسان حوزه ICT روستائی و سایر میهمانان، بیست‌وششم مردادماه سال جاری در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال برگزاری شد.

شایان ذکر است: درحاشیه این همایش، نمایشگاه جانبی نیز برگزار شد که طی آن دکتر واعظی و معاونان وی از غرفه پست بانک ایران بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده