شعب فوق مدرن در بانک ملی به زودی افتتاح می شود

بانک ملی از سهامداران عمده شرکت خدمات محسوب می شود اما مقداری کار در این شرکت کند پیش می رود که امیدواریم با آگاهی شرکت خدمات از رویکرد بانک ملی خدمات سریع تر ارایه گردد. در خصوص پیاده سازی کربنکینگ مسیر اصلاح را در پیش گرفته ایم وی در پاسخ به این سوال که آیا تکنولوژی خودپردازها و پایانه های فروش در ایران پاسخگوی پروژه حذف کارت است عنوان کرد: کار را باید آغاز کرد و به مرور معایب را برطرف نمود.

فرشاد حیدری ، مدیر عامل بانک ملی ، در گفتگو با خبرنگار بانکداری الکترونیک با بیان اینکه بانک ملی طی سال های اخیر گام های موثری در راه توسعه بانکداری الکترونیک برداشته است ، عنوان کرد : با استناد به اینکه بانک ملی گسترده ترین شبکه شعب کشور را دارد پیش از این عمدتا حضورش به واسطه شعب بود که هزینه بسیاری را در بر می گرفت اما به مرور تلاش شد تا خدمات از طریق توسعه بانکداری الکترونیک به اقصی نقاط کشور ارایه شود تا در هزینه های بانک صرفه جویی گردد.

ارایه تسهیلات ارزان به تولید کنندگان با توسعه الکترونیک خدمات

به گفته وی توسعه الکترونیکی خدمات سبب شد ،نهایتا قیمت تمام شده پول در بانک کاهش یابد تا تسهیلات ارزان تری به تولید کنندگان ارایه شود.

وی افزود: در این راستا خدمات بانکداری الکترونیک گسترش یافت و علاوه بر آن شعب تمام الکترونیک در اختیار مشتریان قرار گرفت که در این شعب انجام عملیات صرافی ، دریافت وپرداخت وصدور کارت و.. بدون حضور پرسنل انجام می گیرد.

حیدری افزود: بابت این خدمات سرمایه گذاری عمده ای صورت نگرفته وعمدتا از فیزیک شعب ودستگاههای موجود استفاده شده است و تنها روی مدیریت بهینه این خدمات سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 52 شعبه شهاب ملی راه اندازی شده است ، اظهار داشت: ارایه خدمات از طریق این شعب 24 ساعته وارزان تر است که مسلما با فلسفه وجودی کاهش قیمت تمام شده سازگاری دارد.

حیدری با اشاره به حذف تعدد کارت های بانکی برای اولین بار توسط بانک ملی ودر پاسخ به این سوال که آیا تکنولوژی خودپردازها و پایانه های فروش در ایران پاسخگوی آن است عنوان کرد: اصطکاک در حرکت به مراتب کمتر از اصطکاک در سکون است بنابراین کار را باید آغاز کرد وبه مرور معایب را برطرف نمود.

وی افزود: این مطلب در خصوص حذف کارت روی دستگاههای کارتخوان عملیاتی شده و به مرور قطعه سخت افزاری ونرم افزاری لازم تهیه و روی دستگاههای خودپرداز نیز اجرایی می گردد.

رویکرد جدید بانک ملی ، توجه ویژه به فناوری اطلاعات

مدیر عامل بانک ملی با اشاره به اینکه رویکرد بانک توجه ویژه به بخش فناوری اطلاعات واستفاده از بانکداری مدرن است از افتتاح شعب فوق مدرن والکترونیک در بانک ملی خبر داد.

وی در ادامه در خصوص تعامل با شرکت خدمات انفورماتیک اظهار داشت:بانک ملی از سهامداران عمده این شرکت محسوب می شود اما مقداری کار در این شرکت کند پیش می رود که امیدواریم با آگاهی شرکت خدمات از رویکرد بانک ملی در ارایه خدمات مدرن سریع تر خدمات را ارایه دهند.

فرشاد حیدری در خصوص اجرای کربنکینگ عنوان کرد:اجرای کر در بانکی که 85 سال سابقه دارد با یک بانک تازه تاسیس کاملا متفاوت است  ،کر فعلی بانک در حال حاضر نیز خدمت رسانی می کند اما این به معنای کار فاقد عیب نیست به عبارتی بانک ها مانند هواپیمای در حال پرواز هستند ودر صورت نیاز باید تعمیر شوند بنابراین نمی توان برای پیاده سازی یک سیستم جدید عملیات بانک را متوقف کرد پس باید به سمت بهبود واصلاح پیش رفت.

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر سیستم خودپرداز ، پایانه های فروشگاهی و کارت در حال خدمت رسانی است اما آنچه که مطلوب است برخی اصلاحات روی خدماتی مانند تسهیلات بانک و گزارش گیری از عملیات انجام شده است که نرم افزاری های آن باید اصلاح شود وتوسعه یابد.

وی با بیان اینکه مسیر اصلاح را در پیش گرفته ایم عنوان کرد: موجودیت کر جدید مانند قبل معنادار نیست در واقع یک دیتا بیس وجود دارد که یکسری ماژول ها روی آن نصب می شود بنابراین اگر بخواهید عملیات را متوقف کنید ، کر جدید بخرید و مهاجرت صورت گیرد بیش از 5 سال به طول می انجامد پس شکل بهینه اصلاح و بهبود نرم افزار است .

وی در خصوص لزوم همخوانی سیبا با اصلاحات پیشرو خاطر نشان ساخت:سیبا یک application است که روی دیتا بیس نصب شده که ان نیز در صورت لزوم باید اصلاح شود.

مدیر عامل بانک ملی در ادامه یادآورشد : بانک ملی روزانه 30 میلیون تراکنش الکترونیک دارد که عدد بزرگی است که سبب ایجاد سهولت در فضای کسب وکار شده است .

وی به تفاوت هزینه تراکنش های فیزیکی با الکترونیک اشاره کرد وگفت:مسلما هزینه تزاکنش های الکترونیک بسیار پایین تر است اما تعیین یک عدد قطعی به دلیل اینکه حسابرسی پیچیده ای دارد ونیاز به محاسبه هزینه های مستقیم وغیر مستقیم دارد کار پیچیده ای است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده