درباره مارک هورد، مدیرعامل فقید اوراکل چه می‌دانید؟

«مارک هورد» که پیشتر در سمت مدیر عاملی شرکت Hewlett-Packard (به اختصار اچ پی) نیز فعالیت کرده بود در سال ۲۰۱۰ میلادی به اوراکل پیوست و در آن زمان به همراه «سافرا کاتز» به صورت مشترک ریاست هیئت مدیره این شرکت را در دست گرفت.

این دو نفر در سال ۲۰۱۴ مشترکا به سمت مدیرعاملی اوراکل رسیدند و به جای الیسون تکیه بر این مسند زدند. الیسون نیز در مقابل سمت مدیر ارشد تکنولوژی یا CFO را بر عهده گرفت. طی ۱۰ سال گذشته هورد نقشی کلیدی را در رشد اوراکل ایفا کرد و از جمله مهره های بسیار مهم برای حضور این شرکت در عرصه کلاود به شمار می رفت؛ جایی که اوراکل با رقبای بسیار بزرگی نظیر مایکروسافت و آمازون روبرو بود.

هورد در زمان تصدی سمت مدیرعامل اچ‌پی از جمله شخصیت‌های بسیار مهم سیلیکون ولی به شمار می رفت هرچند که کمی بعد به اتهام آزار جنسی مجبور به ترک این پست شد. البته اعضای هیئت مدیره اچ پی در نهایت به این نتیجه رسیدند که هورد سیاست‌های شرکت را زیر پا نگذاشته هرچند که با بی نظمی‌هایی در گزارش‌های مالی او روبرو شدند.

الیسون در وبسایت خود درباره درگذشت اوراکل نوشته است: « دل ما برای ذهن هوشیار مارک و توانایی بی مانند او در تحلیل، ساده سازی و حل مساله تنگ می‌شود. برخی از ما نیز دلمان برای دوستی با او و راهنمایی هایش تنگ می‌شود. من نیز برای محبت و حس شوخ طبعی او دلتنگ خواهم شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده