تشریح وضعیت اقتصادی کشور در بیست و سومین همایش پولی و ارزی

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک فرهاد نیلی در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری بیست و سومین همایش پولی و ارزی بانک مرکزی در پنجم و ششم خرداد، اظهار داشت: بررسی عملکرد سیاست‌های پولی و ارزی و تفاوت‌ها و تغییرات سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای سال 92 توسط رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد مطرح می‌شود.

وی افزود: معاون اقتصادی بانک مرکزی در سخنرانی خود از آخرین آمارهای اقتصادی کشور رونمایی و تحلیل شرایط کنونی اقتصاد را ارائه می‌کند.

دبیر بیست و سومین همایش پولی و ارزی بانک مرکزی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری گفت: با توجه به شعار امسال، به این جمع‌بندی رسیدیم که در سال 92 باید عملکرد نظام بانکی در بخش حمایت از تولید را مورد ارزیابی قرار دهیم و همچنین تأثیر تحریم‌ها بر شاخص‌های اقتصادی را در این همایش به بحث بگذاریم.

به گفته وی، آسیب‌شناسی نظام تأمین مالی کشور و نقش بانک‌ها در تأمین مالی تولید، یکی از محورهای این همایش است.

وی با بیان اینکه 8 محور اساسی برای این همایش در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از محورهای این همایش بررسی بودجه سال 92 است که توسط آقایان درگاهی و جلالی نائینی ارائه خواهد شد.

نیلی با اشاره به نقش مکمل بازار و سرمایه گفت: در این همایش افق بازار پول و سرمایه توسط رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و یکی از معاونان وی ارائه خواهد شد، همچنین تحلیل نظام مالی کشور و راه‌اندازی تالار مجازی بورس از دیگر محورهای مهم است.

وی تصریح کرد: 5 سخنرانی دیگر در این همایش ارائه خواهد شد که توسط آقایان عبده تبریزی در مورد نظام تأمین مالی مسکن، عسکری مارانی در مورد موانع بانکداری شرکتی و راهکارهای بازار پول و سرمایه، محمدهادی مهدویان در خصوص اولویت‌ها و توالی اصلاحات در نظام مالی و بانکی کشور، ابوالفضل اکرمی تحلیل عملکرد بانک‌ها در تأمین مالی بخش‌های تولیدی و امیرحسین امین‌آزاد در مورد شرکت دولتی مدیریت دارایی‌ها و راهکارهای نوین برای رفع مشکل مطالبات غیرجاری بانک‌ها ایراد می‌شود.

دبیر بیست و سومین همایش پولی و ارزی بانک مرکزی ادامه داد: همچنین سه سخنرانی توسط آقایان داود دانش‌جعفری، درخشان و همتی در خصوص اقتصاد مقاومتی از منظر سیستم بانکی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 3 مسابقه در این همایش گفت: مسابقه شبیه‌سازی دادگاه، مسابقه انطباق با شریعت و مسابقه بانکداری شرکتی برگزار می‌شود.

نیلی با اشاره به ارائه 250 چکیده مقاله برای همایش امسال اظهار داشت: از این میان 144 مقاله تأیید شد که از میان آنها 90 مقاله ارائه و 24 مقاله از میان آنها برای ارائه در همایش انتخاب شد که 16 مقاله آن در خصوص اقتصاد مقاومتی و 19 مقاله در مورد تأمین مالی نظام بانکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده