افزایش سرمایه‌گذاری روی بانکداری آنلاین در ۲۰۱۳/پیش بینی روند سرمایه گذاری بانکها در حوزه های فناوری

۱۷ درصد کاهش سرمایه‌گذاری را تخمین می‌زدند و ۵۰ درصد نیز انتظار داشتند میزان سرمایه‌گذاری تغییری نکند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شاپرک بر اساس پیش‌بینی کارشناسان در ۲۰۱۳ میلادی، سرمایه‌گذاری در بانک‌ها افزایش خواهد داشت و فناوری یکی از بخش‌هایی است که از این سرمایه‌ها بهرمند خواهد شد.

این مطلب بخشی از یافته‌های تحقیق موسسه American Banker Research است.

۲۰۰ مدیر ارشد بانکی در دسامبر ۲۰۱۲ در این تحقیق شرکت کردند که ۳۳ درصدشان پیش‌بینی می‌کردند سرمایه‌گذاری در صنعت بانکداری افزایش خواهد یافت؛ ۱۷ درصد کاهش سرمایه‌گذاری را تخمین می‌زدند و ۵۰ درصد نیز انتظار داشتند میزان سرمایه‌گذاری تغییری نکند. این امر در کل مثبت است و تا حدودی قابل پیش‌بینی بود زیرا وضعیت اقتصاد به تدریج در حال بهبود است؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تمام شده است و مردم کمی به آینده خوش‌بین‌تر هستند.

جنبه جالب‌توجه این تحقیق در سؤال بعدی نهفته است. از پاسخگویان سؤال شد سرمایه‌گذاری جدید در چه بخشی صرف می‌شود؟ بخش فناوری و اطلاعات گزینه نخست همه مدیران بود؛ به طوری که ۸۰ درصد مدیران معتقد بودند سرمایه‌های کلانی در بخش صنعت صرف خواهد شد.

دو بخش بعدی که سرمایه جدید در آن‌ها صرف می‌شد محصولات و خدمات جدید و بخش قانون‌گذاری بودند که هر کدام به ترتیب ۴۶ و ۳۷ درصد سرمایه را به خود اختصاص خواهند داد.

سرمایه‌گذاری حوزه فناوری در چه بخشی صرف می‌شود؟ ۵۷ درصد پاسخگویان معتقد بودند بخش اعظم سرمایه در حوزه موبایل بنکینگ به کار می‌رود. پس از آن با ۵۲ درصد بخش امنیتی و خدمات بانکداری آنلاین با ۴۶ درصد در رتبه سوم قرار داشت.

بانک داران در حوزه پروژه‌های موبایل بنکینگ روی RDC به میزان ۵۵ درصد، پرداخت با موبایل، ۴۹ درصد و نرم‌افزارهای تلفن هوشمند و تبلت ۴۶ درصد فعالیت می‌کردند.

هنگامی که از پاسخگویان درباره سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری امنیتی سؤال شد؛ ۷۰ درصدشان قصد داشتند سرمایه را در این بخش بیفزایند و امنیت شبکه را ارتقا ببخشند. حدود ۵۸ درصد پاسخگویان روی امنیت موبایل بنکینگ و ۵۷ در حوزه امنیت بانکداری آنلاین سرمایه‌گذاری می‌کردند؛ پس از این دو، نرم‌افزارهای ردیابی کلاه‌برداری با ۳۹ درصد قرار دارند.

این اخبار برای دست‌اندرکاران حوزه‌های فناوری بانک و شرکت‌های مرتبط بسیار نویدبخش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده