ارزش جهانی کیف پول الکترونیکی تا سال ۲۰۲۰ به ۲۵/۵ هزار میلیارد دلار

به نقل از شاپرک در این گزارش آمده است؛ افزایش آگاهی از سودمندی کیف پول الکترونیکی مبتنی بر تلفن همراه و کاربردهای مختلف آن، در کنار افزایش تعداد دیگر ابزارهای پرداخت الکترونیکی با قابلیت کیف پول الکترونیکی و نیز ارتقاء سطح امنیت، همگی عواملی هستند که به رشد قابل ‌ملاحظه منجر خواهند شد.

در این گزارش برخی نکات مهم بازار جهانی کیف پول الکترونیکی ذکر شده است و پیش‌بینی می‌شود تجارت از طریق درگاه تلفن همراه به بزرگ ترین بخش این بازار در سال 2020 تبدیل شود. پس از این بخش، خدمات خرید، پرداخت، تحویل و تایید بلیت از طریق تلفن همراه و انتقال پول از طریق تلفن همراه قرار می‌گیرند.

پیش‌بینی می‌شود منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام در حوزه استفاده از کیف پول الکترونیکی سریع ترین رشد را داشته باشد؛ پس از این منطقه، اروپا و خاورمیانه و آفریقا قرار دارند. رشد استفاده از کیف پول الکترونیکی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا تا اندازه‌ای حاصل رشد جمعیت در کشورهای آفریقایی است، منطقه ای که تنظیم و نظارت بر پرداخت‌های الکترونیکی بسیار محدود است.

درکشورهای منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام مشتری‌ها در پذیرش سیستم کیف پول الکترونیکی تمایل کمتری دارند و همین امر رشد استفاده از این سیستم را در گذشته محدود کرده است. اما رشد تقاضا و بهبود سیستم‌های پرداخت الکترونیکی سبب خواهد شد در آینده، میزان استفاده از این سیستم‌های پرداخت الکترونیکی در منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام افزایش یابد.

بسیاری از مشتری‌ها هنوز هم پرداخت نقدی یا با کارت اعتباری را ترجیح می‌دهند، زیرا با این روش‌ها آشناتر هستند و معتقدند امنیت آنها بیشتر است. تکنولوژی کیف پول الکترونیکی هنوز جدید است و در مقایسه با دیگر روش‌های پرداخت، زمان کمتری برای کسب شهرت دارد.

با این حال، با توجه به حجم بالای سرمایه در شرکت‌هایی که با کیف پول الکترونیکی کار می‌کند؛ ریسک‌های زیادی وجود دارد و به همین دلیل، به شرکت‌ها تلاش خود را خواهند کرد تا دیدگاه‌های غلط را رفع کرده و سطح امنیت را بالا ببرند و ترتیبی دهند تا تجربه استفاده از سیستم کیف پول الکترونیکی به اندازه استفاده از روش پرداخت نقدی یا با کارت اعتباری آشنا و آسان شود.

لازم به یادآوری است که موسسات مالی به دلیل اعتمادی که مشتری‌ها به آنها دارند می‌توانند جلوتر از شرکت‌های یاد شده در این مسیر حرکت کنند.

نهادهای مالی اگر برای آموزش مشتری‌ها در زمینه مزیت‌ها، سهولت و امنیت کیف پول الکترونیکی تلاش کنند. در مسیر گسترش استفاده از این سیستم پرداخت پیش رو خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا حمایت شده