7 نو آوری در اتحادیه های اعتباری
حال با گذشت 78 سال، نیاز به نوآوری مشترک در بین جنبش اتحادیه های اعتباری بیش از پیش حائز اهمیت است. همه ی ما در باره ی عوامل دخیل مطالبی خوانده ایم، عواملی از قبیل فروش اینترنتی (بدون واسطه) ، رقبای جدید، افزایش نظارت و غیره. اما نمونه های موفقی از نوآوری مشترک که به این عوامل بپردازند بسیار اندک هستند. یک نمونه ی استثناء برنامه ی تیمI3 موسسه ی تحقیقاتی فیلن است (ایده ها،نوآوری و پیاده سازی).
در ده سال گذشته، مفاهیم به وجود آمده توسط تیم I3 به تغییر قوانین ایالتی کمک کرده، وضعیت مالی میلیونها مصرف کننده را بهبود بخشیده، و پولهای بی شمار اتحادیههای اعتباری را ذخیره کرده اند. موفقیت این برنامه تا حد زیادی وامدار تمرکز بر همکاری است یعنی گردآوری تیم مدیران اجرایی اتحادیههای اعتباری از سراسر ایالات متحده و کانادا برای همکاری در حل سختترین چالشهای مشترک مالی.
جدیدترین تفکرات این تیم اخیرا در مجله Princeton,NJ (پرینستون،نیوجرزی) چاپ شدند، از برنامه های گوشی های هوشمند که اهرمی برای نظریه های اقتصاد رفتاری هستند گرفته تا افزایش رضایت مصرف کننده و برنامه هایی که به افزایش امتیازات اعتباری وام گیرندگان جدید کمک میکنند. حال به نمونه ای از آنچه این تیم اخیرا مطرح کرده می پردازیم:
1. فقط برای شما
تحقیقات نشان داده اند که تنوع بیش از حد می تواند منجر به پایین آمدن احتمال خریدو کاهش رضایت مصرف کننده شود. مدیریت این قدرت انتخاب بالا هنگام باز کردن یک حساب جدید بسیار مهم است. در غیر این صورت ممکن است فرد راحت ترین گزینه را انتخاب کند و آن هم انصراف است. “فقط برای شما” به کارمندان اتحادیهاعتباری این قابلیت را می دهد تا برای اعضایی حساب باز کنند که توانایی رفع نیازهای مالی شخصیشان را دارند. بر اساس پاسخ به تنها 6 سوال، محصولات و ارائه خدمات مطابق سلیقه اعضا مشخص می شوند. نتایج نمونه های آزمایشی نشان میدهند که سیستم به طور مثبت نرخ خرید محصولات اصلی از جمله حساب های جاری و کارت های اعتباری را تحت تاثیر قرار داده.
2. نیروی انسانیاتحادیه های اعتباری
بر اساس تحثیقی کهFidelity در سال 2013 که در بین فارغ التحصیلان از کالج انجام داد مشخص شد که دانشجویان تا پس از فارغ التحصیلی به طور متوسط 35000 دلار بدهی خواهند داشت. و این جای تعجب ندارد که بسیاری از دانشجویان برای مدیریت بدهی هایشان برنامه ی مبهمی دارند. هم زمان با این مسئله، اتحادیه های اعتباری به طور فزاینده ای با برنامه ریزی برای موفقیت و مسائل مربوط به تداوم نیروی انسانی سر و کار دارند چرا که نگاه آنها به دنبال نسل آینده ی رهبران است. بخش نیروی انسانی اتحادیه های اعتباری فارغ التحصیلان دانشگاه ها را با فرصت های شغلی در اتحادیه اعتباری آشنا میکنند. این یک برنامه ی کارآموزی است، که تازه فارغ التحصیلان را به اشتغال تمام وقت در تعاونی های اعتباری تشویق میکند.
3. سنت شماری
در بین عامه مردم حرف های خنده داری که درباره ی “رفع خرده فروشی” زده میشود گواه این مسئله اند که روش های مصرفی ما ریشه های عاطفی معنی داری دارند. در واقع در سال 2012 گزارش BMO نشان داد که 59% از شرکت کنندگان در تحقیق خریدهایی با انگیزه های ناگهانی انجام دادند و بیش از نیمی از آنها به خاطر هزینه ای کهپرداختند ابراز پشیمانی کردند. سنت شماری بین مصرف کنندگان، تصمیمات مالی و احساساتشان ارتباط برقرار میکند و به آنها کمک میکند تا از خرج کردن پول هایشان لذت ببرند. با نصب یک برنامه در تلفن همراهشان، مصرف کنندگان میتوانند با استفاده از یک شکلک احساسشان را پس از خرید بیان کنند و این باعث میشود تا آنها به خوبی بدانند که پول خرج کردن چطور احساساتشان را تحت تاثیر قرار میدهد. به محض اینکه نرم افزار سنت شمار متوجه الگوی خرید افراد شود اخطارهایی برای آنها ارسال میکند تا به آنها یادآوری کند که تصمیمات مالیشان قبلا به چه شکل احساساتشان را تحت تاثیر قرار داده است.
4. مسابقه بزرگ اعتباری
توانایی یک فرد برای تامین منابع مالی، اجاره یک آپارتمان، خرید تلفن همراه، و حتی پیدا کردن یک شغل میتواند وابسته به امتیازات مالی وی باشد. و در واقع گرفتن وام با امتیاز کم بسیار راحت تر از گرفتن وام با حساب بدون امتیاز است. مسابقه بزرگ اعتباری این معما را مطرح میکند. بستر این رقابت به جوانان کمک میکند تا امتیازات مالی خودشان را افزایش دهند، همچنین با تکتینک های مختلف به آنها انگیزه میدهد و با آموزش های مالی آنها را حمایت میکند.
5. شروع مجدد
بر اساس مطالعات Pew Research، قریب به یک سوم جوانان بین 25 تا 34 ساله در یک سال گذشته بیکار بودند. فشار اقتصادی، بیکاری، وابستگی به خانواده، و انتظارات والدین از دلایل این مساله میبیاشند.”شروع مجدد” یک برنامه ی آنلاین برای پس انداز و ذخیره ی درآمد است که به جوانانی که همچنان با والدینشان زندگی میکنند کمک میکند تا بتواند امور مالیشان را مدیریت کنند و خانه ی کوچکی بخرند واز خانه ی پدر و مادرشان بروند.به این طریق که فرد هر ماه درآمد خود را در دو حساب سپرده ی جداگانه تقسیم میکند، یک حساب پس انداز برای آینده و یک حساب برای کمک به هزینه های خانه. در نهایت برنامه ی “شروع مجدد” کمک میکند تا فرد بتواند برای خود منزل مستقلی تهیه کند.
6. مرگ قریب الوقوع
طبق تحقیقات Harris Interactive و Martindale – Hubbel اکثر بزرگسالان در آمریکا وصیت نامه ندارند. کارمندان اتحادیه ی اعتباری به وسیله ی برنامه ی “مرگ قریب الوقوع” اعضایشان را از اهمیت داشتن یک وصیت نامه ی اولیه آگاه می سازند.
7. گاوچران اجتماعی
امروزه شبکه های اجتماعی از اهمیت روزافزونی در ایجاد تمایلات، ریسک ها و موقعیت های گوناگون در بازار خدمات مالی برخوردارند. اما بیشتر اتحادیه های اعتباری در شبکه های اجتماعی از راهبردهای موفقی استفاده نمیکنند. “گاوچران اجتماعی” اتحادیه را قادر می سازد تا بدین وسیله به گفت و گو های داخل شبکه های اجتماعی که در خصوص مسائل مالی صورت میگیرند دسترسی پیدا کند و ناظر آنها باشد. این وسیله همچنین به اتحادیه ی اعتباری این توانایی را میدهد تا مباحث نامربوط را قبل از انتشار حذف کند.