wrapper

چکيده نظريه‌های‌ رفتار مصرف‌کننده‌ به‌ دليل‌ آن‌که‌ با رفتار انسان‌ در جايگاه‌ موجودی‌ صاحب‌ اراده‌ و هدفمند ارتباط‌ دارند، بر مفروضات‌ ويژه‌ای‌ درباره‌ ماهيت‌ انسان‌ و مبانی‌ تصميم‌گيری‌ او مبتنی‌ هستند. اين‌ مفروضات‌ اغلب‌ جنبه‌ ايدئولوژيک‌ داشته، در نظام‌های‌ ارزشی‌ متفاوت، دارای‌ گونه‌های‌ متفاوتی‌ خواهند بود. بحث‌ اين‌ مقاله، بررسی‌ اين‌ مفروضات‌ در چارچوب‌ ارزش‌های‌ حاکم‌ بر جامعه‌ اسلامی‌ است.

مصرف بخش عمده ای از مباحث اقتصادی را به خود اختصاص داده است که اين خود حاکی از اهميت آن در عرصه ی اقتصاد است.يکی از مهمترين عوامل تاثير گذار در نحوه ی مصرف،درآمد است،از اين رواين مقاله تلاش دارد رفتار مصرف کننده را دراقتصاد اسلامی مورد بررسی قرار دهد.با توجه به اين که ملاک رفتار عقلايی در اقتصاد اسلامی،تطابق آن با معيارها و ارزش های اسلامی است،اين مقاله نشان می دهد که هدف مصرف کننده در جامعه ی اسلامی حداکثر کردن رضايت خداوند است.


نویسندگان: رضا اکبريان * ، غلامحسين محمودی
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى | دریافت: 1394/9/10 - پذیرش: 1394/9/10 - انتشار: 1394/9/10

دانلود کامل این مقاله

معرفی تامین کنندگان

شركت صنايع الكترونيك زعيم

شركت صنايع الكترونيك زعيم ، از سال 1351 در حوزه فعاليتهاي الكترونيكي و مخابراتي آغاز به كار نموده است و تاكنون با پشت سر نهادن فراز و نشيبهاي بي شماري توانسته است جايگاه خود را در رديف برجسته ترين شركتهاي ايراني به ثبت برساند ،

ادامه مطلب...

محل تبلیغات

معرفی تصویری