wrapper

با توجه به اهمیت emv حداقل در تراکنش های بین المللی لازم است شناخت کاملی نسبت به ان در حوزه فنی داشته باشیم. به طور کلی emv چیست و جایگاه ان در تراکنش های داخلی و بین المللی کجاست? از استاندارد emv در تراکنش های مدرن و موبایل چگونه می توانیم استفاده کنیم? وضعیت ما در مهاجرت داخلی در صورت لزوم به صورت جزیی یا کامل چگونه است و ارزش افزوده های مورد انتظار چیست.

ادامه مطلب...

بانکداری باز (Open Banking) اصطلاحی است که در ادبیات بانکی روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و یکی از کارکردها و فلسفه وجودی اش به مباحث شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ برمی‌گردد.یک سامانه بانکداری یکپارچه (core banking)، مجموعه نرم‌افزاری است که پس از تنظیم و تطبیق با نیازهای سازمان به شرحی که تنظیم شده برای بانک کار می‌کند. اگر قرار باشد آن را دوباره تنظیم کنیم کار سختی است چون به محض تغییر پارامترها از ابتدا باید فرآیند تست با تعداد زیادی آزمون انجام شود که امکان اشتباه در سیستم را از بین ببرد، پس باید سیستم اصلی آنقدر نشست و بررسی شود تا احتمال اشتباه آن خیلی پایی بیاید.

ادامه مطلب...

استاندارد ISO9362 که با نام‌های دیگری مانند Swift ID، SWIFT-BIC و BIC code شناخته می‌شود فرمت استاندارد کد شناسایی جهانی کسب‌وکار (Business Identifier Codes) را مشخص می‌کند. این استاندارد درواقع فرمت مشخص برای کد شناسایی منحصربه‌فرد مؤسسات مالی و غیرمالی را تعیین می‌کند و شبکه سوئیفت از این فرمت برای شناسایی مؤسسات مالی استفاده می‌کند. از این استاندارد امروزه به‌طور محبوبی به‌عنوان سوئیفت کد نام‌برده می‌شود. در شبکه سوئیفت، از این کد، برای انتقال وجه بین بانک‌ها، خصوصاً انتقال وجه بین‌المللی و ارسال حواله ارزی و سایر تبادلات پیام استفاده می‌شود.

ادامه مطلب...

تمرکز دستگاه‌های سلف‌سرویس در دنیای بانکداری،از قدیم‌الایام روی دستگاه‌های خودپرداز بوده است. خودپردازها در دهۀ ۱۹۷۰ میلادی در امریکا و طی دهۀ ۸۰ میلادی در سایر نقاط جهان، فراگیر شدند. دستگاه خودپرداز یکی از بزرگترین مشکلات موجود در بانک خُرد/تجاری را حل کرده و آن، توزیع پول نقد برای برداشت‌های مشتریان است. دستگاه‌های پول نقد، جزء مؤثری از زندگی روزانۀ مشتریان است؛ دستگاه خودپرداز در سال ۲۰۰۷ میلادی، تولد ۴۰ سالگی خود را جشن گرفت و امروز ۷۵ درصد از تمام وجوه نقد در انگلستان از طریق این دستگاه‌ها بین مشتریان، توزیع می‌شود.

ادامه مطلب...

هوش تجاری (Business Intelligence) یعنی «داشتن دانشی فراگیر از همه عواملی که بر سازمان موثر است.» داشتن دانشی عمیق نسبت به همه عوامل مثل مشتریان (جامعه و مخاطبین، ارباب‌رجوع و ...) رقبا، محیط اقتصادی، عملیات و فرآیندهای سازمانی (مالی، فروش، تولید، منابع انسانی و...) که تاثیر زیادی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان می‌گذارد هوش سازمانی است.

ادامه مطلب...

معرفی تامین کنندگان

معرفی شرکت ایران ارقام

شركت ايران ارقام سال هاي متمادي است كه به امر توليد كامپيوترهاي شخصي پرداخته است. با رشد فزاينده استفاده ازدستگاه هاي خودپرداز و تقاضاي بانك هابراي دريافت محصول مطمئن و با كيفيت، شركت ايران ا رقام توليد داخلي محصول استراتژيك خود را از سال 1385 در دستور كار قرارداد.

ادامه مطلب...

محل تبلیغات

معرفی تصویری