wrapper

دسته: اخبار

یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شرکت شاپرک، تلاش برای کاهش وقوع خطاهای شبکه و افزایش نسبت تراکنش‌های موفق از کل تراکنش‌هاست. خطاهای تراکنشی در ۵ گروه شامل خطای صادرکنندگی، خطای پذیرندگی، خطای شاپرکی، خطای کاربری و خطای کسب‌وکار تعریف می‌شوند که در این گزارش میزان خطاهای تراکنش در هر کدام از این ۵ گروه بررسی می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شرکت شاپرک، تلاش برای کاهش وقوع خطاهای شبکه و افزایش نسبت تراکنش‌های موفق از کل تراکنش‌هاست.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری پرس،خطاهای تراکنشی در 5 گروه شامل خطای صادرکنندگی، خطای پذیرندگی، خطای شاپرکی، خطای کاربری و خطای کسب‌وکار تعریف می‌شوند که در این گزارش میزان خطاهای تراکنش در هر کدام از این 5 گروه بررسی می‌شود.

بر اساس داده‌های شرکت شاپرک، اطلاعات مربوط به تعداد تراکنش‌های موفق و ناموفق (خطادار) شبکه شاپرک حاکی از سهم 88.8 درصدی تراکنش‌های موفق و 12.2 درصدی خطاهای رخ داده در دی‌ماه سال جاری است.

بر همین اساس، تعداد کل تراکنش‌های موفق 838.043.203 تراکنش و تعداد تراکنش‌های ناموفق و خطادار 116.779.119 تراکنش بوده است که درمجموع کل تراکنش‌های موفق و ناموفق دی‌ماه شاپرک 954.822.432 تراکنش برآورد شده است. این آمار نشان می‌دهد که میزان خطاهای تراکنشی در شبکه شاپرک در دی‌ماه حدود 8 درصد نسبت به تعداد خطاهای آذرماه رشد داشته که موضوع چندان خوشایندی نیست چراکه 12 درصد تراکنش ناموفق از مجموع کل تراکنش‌های شبکه شاپرک رقم بسیار بالایی است و باید در راستای کاهش آن، اقدامات و راهکارهای عاجل اندیشیده و اجرا شود.

اما در تقسیم‌بندی تراکنش‌های ناموفق میان 5 گروه اصلی خطای تراکنشی، هر کدام از گروه‌های پنج‌گانه این میزان خطا را داشته‌اند:

 

اطلاعات فوق حاکی از سهم خطای کاربری به نسبت سایر انواع خطاهای تعریف‌شده با سهم 8.68 درصدی از کل تراکنش‌هاست. این نوع خطا مربوط به عملکرد شبکه پرداخت الکترونیک نبوده و همان‌طور که از نام آن پیداست ناشی از خطای کاربران دارنده کارت است.

 

در مجموع کل خطاها، خطای کاربری با 82.843.942 خطا، حدود 71 درصد از کل تراکنش‌های ناموفق را به خود اختصاص داده است. پس از آن، خطای صادرکنندگی با 23.523.197 خطا 20 درصد، خطای شاپرکی با 7.292.234 خطا 6 درصد، خطای پذیرندگی با 2.361.898 خطا 2 درصد، و خطای کسب‌وکار با 757.958خطا حدود 7 دهم درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

 


اما آمار فوق در مقایسه با آمار آذرماه به‌جز در گروه خطای پذیرندگی، در سایر گروه‌ها با رشد همراه بوده است. خطاهای مربوط به گروه خطای پذیرندگی آذرماه 2.640.955 خطا بوده که در دی‌ماه با حدود 11 درصد کاهش نسبت به ماه آذر، 2.361.898 خطا برآورد شده است.

در دیگر گروه‌ها بیشترین افزایش خطای دی‌ماه نسبت به آذر مربوط به خطای شاپرکی بوده که با 179 درصد افزایش، رقم قابل‌توجهی را ثبت کرده است. میزان خطای شاپرکی در آذرماه 2.613.435 تراکنش ناموفق بوده که در دی‌ماه به 2347.297.234 خطا رسیده است. به گفته مسئولین فنی شاپرک، علت این رشد در خطاهای شاپرکی، بروز یک اشکال سیستمی در محاسبات کد خطاها بوده که این موضوع در حال پیگیری و اصلاح است.

و مقایسه سایر گروه‌ها در جدل زیر قابل مشاهده است.

 

معرفی تامین کنندگان

شرکت KONA International

شرکت( KONA I (KONA International در کره جنوبی در سال 1998 ابتدا با نام KEBTechnology تاسیس شد.KEP خلاصه شده عبارت (KOREA ELECTRONIC BANKING TECHNOLOGY) است.سپس در سال 2012 نام خود را به KONA I تغییر داد.این شرکت در زمینه کارت هوشمند ،NFC و راهکارهای IT در بازارهای بانکی،حمل و نقل،بهداشت،خدمات عمومی (Epassport) در 75 کشور جهان ارائه خدمات می کند.

ادامه مطلب...

محل تبلیغات

معرفی تصویری